خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1396/06/29 - 14:24
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : فرهنگی
ذوالقدر در مراسم بزرگداشت مسعود نجابتی:

ضرورت تجلیل از هنرمندان هنرهای اصیل ایرانی/ آثار نجابتی جزء افتخارات دنیای اسلام و تشیع است

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه تجلیل از هنرمندان هنرهای اصیل ایرانی ضروری است، تصریح کرد: آثار منحصربه فرد نجابتی جزء افتخارات دنیای اسلام و تشیع است.

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به حضور در مراسم بزرگداشت مسعود نجابتی؛ گرافیست، طراح و خوشنویس صاحب سبک ایرانی که به همت سازمان هنری رسانه‌ای اوج برپا شده است، گفت: از آنجا که تجلیل از هنرمندان به ویژه هنرمندان هنرهایی عمیق و محجوری همچون گرافیک و خوشنویسی که سال‌ها در سکوت و خلوت خود آثار ماندگاری را خلق کرده‌اند، ضروری است؛ اقدام بسیار ارزشمند و قابل‌تامل برگزاری مراسم بزرگداشت استاد نجابتی از سوی سازمان هنری رسانه‌ای اوج قابل تقدیر است.



نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی از نجابتی به‌عنوان سرمایه انقلاب نام برد و افزود: این هنرمند در طول عمر هنری خود تلاش بسیاری برای خلق نوشتار هنرمندانه فارسی داشته و شاگردان بسیاری نیز تربیت کرده است.



ذوالقدر با اعتقاد به اینکه توجه به هنر اصیل ایرانی ضروری است، افزود: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری پاسداری از هنر اصیل، خط و نوشتار ایرانی است لذا باید برای حفظ این هنر به هنرمندان و فعالان این عرصه نیز توجه ویژه کرد.



وی از کتاب "خط در گرافیک" به عنوان معروف‌ترین کتاب این هنرمند یاد کرد و گفت: این کتاب از سال 80 در مدارس ایران تدریس می‌شود.



عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه مسعود نجابتی به دلیل بر جای گذاشتن کتاب‌ها و آثاری منحصربه فرد از خود، جزء افتخارات دنیای اسلام و تشیع است، اضافه کرد: این هنرمند علاوه بر اینکه مدیرمسئول کانون هنر شیعی، عضو هیئت انتخاب و داور چندین نمایشگاه و دوسالانه ملی و دبیری علمی و هنری بوده است، برگزاری چندین همایش را نیز بر عهده داشته است، همچنین کارگاه‌های آموزشی و سخنرانی‌های متعددی را درباره طراحی گرافیک و تایپوگرافی برگزار کرده است.



نایب رئیس فراکسیون زنان مجلس ادامه داد: آثار مسعود نجابتی که اغلب با تأکید بر به‌ کارگیری خوشنویسی و نوشتار فارسی همراه هستند در نمایشگاه‌ها، کتاب‌ها و نشریات متعددی به نمایش درآمده و جوایزی را برای این هنرمند به همراه داشته‌اند./



پایان پیام

  • کد خبر : 212028
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار